Op dit moment zijn we bezig met het vormen van de cliëntenraad van Zorg aan Huis (thuiszorg). De cliëntenraad adviseert, gevraagd en ongevraagd, over gemeenschappelijke zaken die álle cliënten van Innoforte raken. Zij vormt een klankbord en brengt advies uit. Zo praat zij bijvoorbeeld mee over veranderingen in de thuiszorg, de kwaliteit van zorg, de gezondheid, de veiligheid, de hygiëne, de familieparticipatie, nieuwe projecten van Innoforte, het jaarplan en de begroting. Innoforte hecht aan de inbreng van de cliëntenraad en betrekt deze vroegtijdig bij nieuwe ontwikkelingen.
Zet de Cliëntenraad van Zorg aan Huis met ons neer!
Voelt u zich betrokken bij de ouderenzorg, of nog beter, voor de thuiszorg, en zou zich hiervoor willen inzetten? Heeft u kennis van en ervaring met de zorg aan huis? En bent u in staat om onderscheid te maken tussen her persoonlijke, individuele belang en het bredere belang voor alle cliënten? Kom dan met ons de Cliëntenraad van Zorg aan Huis neerzetten!
Een lokale cliëntenraad heeft advies- of instemmingsrecht m.b.t. zaken die de thuiszorg aangaan. Zaken die alle, of een meerderheid van de, locaties betreffen, worden ter advies of instemming voorgelegd aan de Centrale Cliëntenraad van Innoforte waarin ook een vertegenwoordiger van de Cliëntenraad van Zorg aan Huis zitting heeft.
We zoeken een cliënt of mantelzorger die:
- Affiniteit heeft met thuiszorg van Innoforte;
- Kennis, ervaring of betrokkenheid heeft bij de cliënten van Innoforte;
- In staat is om onderscheid te maken tussen persoonlijk, individueel belang en een breder cliëntbelang;
- Kan samenwerken;
- Beschikt over goede sociale vaardigheden (luisteren, verwoorden van standpunten, respectvol kunnen optreden);
- Gemotiveerd is en doorzettingsvermogen heeft;
- Flexibel is en voldoende tijd en energie heeft voor het werk als lid van een lokale cliëntenraad, zoals bijwonen vergadering, deelname aan werkgroepen, het doen van huiskamerbezoeken etc.;
- Lezen van stukken, verdiepen in onderwerpen en voorbereiding van adviezen;
- Kan omgaan met vertrouwelijke informatie.
De Cliëntenraad vergadert 1 x per 4 weken. Het lidmaatschap zal naar verwachting twee uur per week kosten.
Heeft u interesse of wilt u meer informatie? Dan kunt u contact opnemen met de Centrale Cliëntenraad.