Cliëntenraad de Biesdel
De Cliëntenraad ziet toe op de kwaliteit van de zorg, wonen en welzijn binnen De Biesdel. Het gaat daarbij zowel om de kwaliteit van de verzorging als de kwaliteit van het eten plus van de activiteiten die worden aangeboden. In feite is bij veel acties, die raken aan de omstandigheden van bewoners de cliëntenraad betrokken. Twee maal per jaar wordt er een enquête afgenomen onder de bewoners om de kwaliteit van de zorg ten; de CR is betrokken bij zowel de formulering van de vragen hiervan als bij de evaluatie.
De CR kan met de locatie manager in gesprek gaan over verander- of verbeterpunten. De Cliëntenraad is geen klachtenorgaan, maar kan wel klachten, ideeën en suggesties verzamelen en zo nodig bespreken met de locatie manager. Met een individuele klacht kan de bewoner of mantelzorger zich in eerste instantie direct tot de locatie manager wenden. Eén van de leden van de cliëntenraad heeft zitting in de Centrale Cliëntenraad van Innoforte en houdt daar de locatie overstijgende belangen én de belangen van de Biesdel in de gaten.