Kwaliteit

Kwaliteit is voor Innoforte dat onze service en zorgverlening zo veel als mogelijk overeenstemt met de wensen en verwachtingen van de cliënten en/of hun naasten. Medewerkers zijn hierin het belangrijkste kapitaal: zij staan het dichtst bij cliënten en kennen hun verhaal. Zij weten wat cliënten nodig hebbenen zijn zich er bewust van dat zij invloed hebben op de kwaliteit van leven zoals cliënten die ervaren! Het kwaliteitsmanagementsysteem zorgt ervoor dat dit procesmatig in de organisatie ingebed is.

Zonder voldoende, bevoegd en bekwaam personeel kan Innoforte geen kwalitatief verantwoorde zorg leveren. In het overzicht Personeelssamenstelling maken we de huidige situatie van ons personeelsbestand inzichtelijk waar het de verpleeghuiszorg betreft. Gekozen is voor de personele samenstelling per  1 april 2017 (peildatum). De inzet van personeel is fluctuerend. Op basis van de samenstelling van de groep cliënten per locatie, de toegekende ZZP-indicaties, wordt de personeelssamenstelling aangepast.

Uit het respect voor de eigen regie van cliënten en het feit dat hun vragen steeds veranderen, is de uitdaging om medewerkers die dicht bij hun cliënten en diens mantelzorgers staan, de ruimte te geven om te kunnen handelen. Zij kennen immers hun verhaal, weten welke vragen en wensen cliënten hebben. Kwaliteit van zorg, veiligheid van de cliënt en resultaat zijn daarbij telkens uitgangspunt. Innoforte wil daarnaast graag nu én in de toekomst beschikken over medewerkers, die vitaal en gezond, vakkundig, gemotiveerd en betrokken zijn en een goede werk-privébalans ervaren. In 2017 is duurzame inzetbaarheid een speerpunt in de organisatie. De complexe arbeidsmarktsituatie vormt daarnaast een extra uitdaging om steeds over voldoende en voldoende geschoold personeel te beschikken. Tot op heden slaagt Innoforte er in om voldoende instroom te realiseren.